Galerij: Cursus #2

{:nl}Speciale workshop waar kinderen zichzelf vrij kunnen uiten door tekenen en beweging. Tijdens alle oefeningen speelde muziek een grote rol,

{:nl}De kleidieren van de vorige keer waren intussen afgebakken en konden beschilderd worden. In het tweede deel introduceerden we een

{:nl}De kinderen hadden een creatieve en vrolijke tijd. Ze genoten ervan om te spelen met licht en schaduw, de ene

{:nl}Kinderen kozen uit verschillende dierenplaatjes: konijn, olifant, paard, schildpad, krokodil, beer of vogels. We begonnen ze te tekenen met houtskool

{:nl}De kinderen vonden het heerlijk om verschillende mogelijkheden te proberen hoe ze zich konden verbinden met anderen, en hadden veel

{:nl}Om onze verbeelding te stimuleren bekeken we naar Picasso's portretten uit zijn Kubistische periode; we gebruikten ook collage technieken die

{:nl}Met een blinddoek om werden kinderen geholpen door hun vrienden om te voelen hoe een deur, een deurkruk, een stoel

{:nl}Om er in te komen mocht iedereen vrij tekenen op muziek, door hard of zacht te drukken met verschillende potloden,

{:nl}Een erg speelse en muzikale les. We begonnen met een warming up waarin we verschillende ritmes creëerden met klappen, stampen,

{:nl}Onze eerste kunstles was vrij. Er werd gespeeld met zwarte inkt en water op aquarel papier, om te leren over

{:nl}Samen met de kinderen hadden we het over de belangrijke elementen die met elkaar samenwerken en die ons lichaam in