{:nl}Om er in te komen mocht iedereen vrij tekenen op muziek, door hard of zacht te drukken met verschillende potloden,
09-02-2017
{:nl}Een erg speelse en muzikale les. We begonnen met een warming up waarin we verschillende ritmes creëerden met klappen, stampen,
02-02-2017
{:nl}Onze eerste kunstles was vrij. Er werd gespeeld met zwarte inkt en water op aquarel papier, om te leren over
26-01-2017
{:nl}Samen met de kinderen hadden we het over de belangrijke elementen die met elkaar samenwerken en die ons lichaam in
19-01-2017
{:nl}Na de laatste kunstles waarin kinderen aan de slag waren met 3D letters op papier, besloten we om een alfabet
30-11-2016
{:nl}Kinderen uit onze groep leken een natuurlijke interesse te hebben voor het tekenen van 3D lettervormen, dus gingen we bekijken
03-11-2016
{:nl}Na de vorige lessen waren we geïnspireerd geraakt door vormen: we lieten ons lichaam soepele bewegingen ervaren (Kandinsky) en daarna
27-10-2016
{:nl}Speciale workshop in de herfstvakantie waar kinderen zichzelf vrij kunnen uiten door tekenen en beweging. Tijdens alle oefeningen speelde muziek
20-10-2016
{:nl}Het vlinderthema gaf ons de vrijheid om met onze armen wijd grote symmetrische vleugels te tekenen met beide handen, op
13-10-2016
{:nl}Onze dansles werd geïnspireerd door emoties en kleuren. Hoe kunnen we verschillende gevoelens uitdrukken met bewegingen? Angst, geluk, verdriet, nieuwsgierigheid,
06-10-2016
{:nl}De inspiratie voor deze les kwam van Wassily Kandinsky: vierkanten met concentrische cirkels / kleurtheorie / kleuren mixen / emoties
29-09-2016
{:nl}Het spelen van de kinderen vooraf gaf de inspiratie voor deze les. We speelden dat we rollen omwisselden, waarbij iedereen
22-09-2016