{:nl}Om er in te komen mocht iedereen vrij tekenen op muziek, door hard of zacht te drukken met verschillende potloden,

{:nl}Een erg speelse en muzikale les. We begonnen met een warming up waarin we verschillende ritmes creëerden met klappen, stampen,

{:nl}Onze eerste kunstles was vrij. Er werd gespeeld met zwarte inkt en water op aquarel papier, om te leren over

{:nl}Samen met de kinderen hadden we het over de belangrijke elementen die met elkaar samenwerken en die ons lichaam in

{:nl}Na de laatste kunstles waarin kinderen aan de slag waren met 3D letters op papier, besloten we om een alfabet

{:nl}Kinderen uit onze groep leken een natuurlijke interesse te hebben voor het tekenen van 3D lettervormen, dus gingen we bekijken

{:nl}Na de vorige lessen waren we geïnspireerd geraakt door vormen: we lieten ons lichaam soepele bewegingen ervaren (Kandinsky) en daarna

{:nl}Speciale workshop in de herfstvakantie waar kinderen zichzelf vrij kunnen uiten door tekenen en beweging. Tijdens alle oefeningen speelde muziek

{:nl}Het vlinderthema gaf ons de vrijheid om met onze armen wijd grote symmetrische vleugels te tekenen met beide handen, op

{:nl}Onze dansles werd geïnspireerd door emoties en kleuren. Hoe kunnen we verschillende gevoelens uitdrukken met bewegingen? Angst, geluk, verdriet, nieuwsgierigheid,

{:nl}De inspiratie voor deze les kwam van Wassily Kandinsky: vierkanten met concentrische cirkels / kleurtheorie / kleuren mixen / emoties

{:nl}Het spelen van de kinderen vooraf gaf de inspiratie voor deze les. We speelden dat we rollen omwisselden, waarbij iedereen