Gallery: Visual Art

{:nl}We dachten dat het leuk zou zijn om inspiratie op te doen bij M. C. Escher. Het 'Escher in Het

{:nl}Ik zat naast Noemi en we observerden een mooi boeket bloemen. Noemi volgde stap voor stap wat ik op mijn schetsbord

{:nl}Het weer was ideaal om in de open lucht te gaan tekenen in het park nabij. Kinderen konden hun onderwerp

{:nl}De zon scheen tijdens onze eerste kunstles in de nieuwe studio. We keken eerst naar een voorbeeld van een innovatieve

{:nl}De kleidieren van de vorige keer waren intussen afgebakken en konden beschilderd worden. In het tweede deel introduceerden we een

{:nl}Kinderen kozen uit verschillende dierenplaatjes: konijn, olifant, paard, schildpad, krokodil, beer of vogels. We begonnen ze te tekenen met houtskool

{:nl}Om onze verbeelding te stimuleren bekeken we naar Picasso's portretten uit zijn Kubistische periode; we gebruikten ook collage technieken die

{:nl}Om er in te komen mocht iedereen vrij tekenen op muziek, door hard of zacht te drukken met verschillende potloden,

{:nl}Onze eerste kunstles was vrij. Er werd gespeeld met zwarte inkt en water op aquarel papier, om te leren over

{:nl}Kinderen uit onze groep leken een natuurlijke interesse te hebben voor het tekenen van 3D lettervormen, dus gingen we bekijken

{:nl}Het vlinderthema gaf ons de vrijheid om met onze armen wijd grote symmetrische vleugels te tekenen met beide handen, op

{:nl}De inspiratie voor deze les kwam van Wassily Kandinsky: vierkanten met concentrische cirkels / kleurtheorie / kleuren mixen / emoties