Galerij: Cursus #1

10. Lichaamsalfabet
Na de laatste kunstles waarin kinderen aan de slag waren met 3D letters op papier, besloten we om een alfabet

9. 3D letters studie
Kinderen uit onze groep leken een natuurlijke interesse te hebben voor het tekenen van 3D lettervormen, dus gingen we bekijken

8. Dans in Kunst / Kunst in Dans
Na de vorige lessen waren we geïnspireerd geraakt door vormen: we lieten ons lichaam soepele bewegingen ervaren (Kandinsky) en daarna

Kunst+Beweging workshop 1
Speciale workshop in de herfstvakantie waar kinderen zichzelf vrij kunnen uiten door tekenen en beweging. Tijdens alle oefeningen speelde muziek

7. Vlinders
Het vlinderthema gaf ons de vrijheid om met onze armen wijd grote symmetrische vleugels te tekenen met beide handen, op

6. Dansende emoties
Onze dansles werd geïnspireerd door emoties en kleuren. Hoe kunnen we verschillende gevoelens uitdrukken met bewegingen? Angst, geluk, verdriet, nieuwsgierigheid,

5. Kandinsky’s cirkels
De inspiratie voor deze les kwam van Wassily Kandinsky: vierkanten met concentrische cirkels / kleurtheorie / kleuren mixen / emoties

4. Dansen met vijf zintuigen
Het spelen van de kinderen vooraf gaf de inspiratie voor deze les. We speelden dat we rollen omwisselden, waarbij iedereen

3. Figuurstudie
Geïnspireerd door de vorige dansles namen we de favoriete danspose van de kinderen en tekenden die balletpose na met houtskool

2. Choreografie
We zijn eerst vrij door de ruimte gaan bewegen om elkaar te leren kennen, om uit onze comfort zone te

1. Portret en zelfportret
We begroetten onze nieuwe vriendjes door hun gezichten te bekijken, hun proporties en gezichtsuitdrukkingen. Je gezicht laat ook je emoties