Kunst 7: Maskers & T-shirts
Voor de herfstvakantie hadden we kleimaskers geschilderd (die intussen gebakken waren in een keramiek werkplaats). Klaar voor het Halloween feest

Dans 6: Hoofd en Zintuigen
We gingen op ontdekkingstocht naar ons hoofd, onze ‘magic box’, met de schedel die de hersenen beschermt alsof het een

Kunst 5: Klei maskers
Voor inspiratie keken we naar tribale kunst uit Afrika, Oceanië en de Amerika’s, in het bijzonder naar de gezichtsmaskers. Ook

‘Circus met een Kroontje’ festival
In september deden we mee met het ‘Circus met een Kroontje’ festival op het Koningsplein. De kinderen die naar onze

Dans 4: Handen en voeten
Handen en voeten zijn onze uiteinden, ze verbinden ons de met buitenwereld, met de grond en de lucht om ons

Kunst 3: Expressieve bloemen
We werkten deze keer samen met de kunstenaar en schilderes Barbara Rink. Zij vroeg de kinderen zich te richten op

Dans 2: De wervelkolom
Een vrolijke en inspirerende eerste les in de nieuwe ruimte. De klas was in groepen verdeeld. 1. Wetenschap: de kinderen

Kunst 1: Ontmoet een nieuwe vriend(in), schilder zijn/haar portret
Eerst leerden we hoe je een portret kunt tekenen, daarna bekeken we het gezicht van een vriendje aan de andere

Kunst 8: Patronen drukken
In de laatste sessie voor de zomervakantie hebben we grafische kunst gemaakt geinspireerd door Escher (een Nederlandse kunstenaar die met

Dans 7: Lichamelijke expressie
Favoriete warming up: kinderen genoten ervan om de groep te leiden, en kregen de ruimte om zich vrij te bewegen

Kunst 6: Bezoek aan Escher museum
We dachten dat het leuk zou zijn om inspiratie op te doen bij M. C. Escher. Het ‘Escher in Het

Dans 5: Verschillende aspecten van beweging en ritme
Weer een kleurrijke, creatieve en vrolijke dansles. Na de gebruikelijke warming up gingen de kinderen proberen om hun eigen ritmes